|
---|
|
---|
|
---|
De Twin Towers stortten op nagenoeg vrije valsnelheid naar beneden, spot drijvend met de professionele afweging van specialisten en honderden ervaren brandweerlieden. De vraag hoe de instortingen bouwkundig mogelijk waren is nauwelijks serieus onderzocht, ondanks het belang voor de veiligheid van andere wolkenkrabbers. Nauwgezette reconstructies, standaard bij grote rampen, waren onmogelijk want groot puin en ander bewijsmateriaal zijn haastig afgevoerd en vernietigd of verscheept. Bij officieel onderzoek zijn belangrijke getuigenissen over de instortingen genegeerd, zelfs wanneer getuigen aandrongen om te worden gehoord. Toegang tot onderzoeksmateriaal is tegengewerkt , belangrijke vragen zijn niet beantwoord . Een bijnaam voor de National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States, de 911Commission, is dan ook: 911 Omission Commission (Commissie van weglating). Gebouw zeven, op het WTC-complex het meest afgelegen van de Twin Towers, stortte in de namiddag binnen acht seconden volledig in. Kaalslag is wat overbleef. Het enorme en zwaarbeveiligde bouwcomplex dat in 33 staten het hoogste gebouw zou zijn geweest, bood tot aan de instorting een relatief onbeschadigde aanblik. Huurders waren o.a. Secret Service, het Amerikaanse ministerie van defensie en de CIA. Het bevatte een noodbunker voor de burgermeester van New York, Rudolph Giuliani, speciaal bedoeld voor coördinatie bij terroristische aanvallen. Het gebouw werd omschreven als 'Rudy's Bunker'. Toch werd de instorting in het 9/11 Commission Report niet eens genoemd. Zowel FEMA als NIST , beide werkzaam voor de overheid, blijven tot op heden een antwoord schuldig. NOODZAAK VAN KRITIEK AANWIJZINGEN VOORKENNIS
1) BRANDWEERLIEDEN BIJ INSLAGZONE ZUIDTOREN Onderzoeken die door de autoriteiten zijn ingesteld wijzen uit dat de Twin Towers en Gebouw 7 (deel uitmakend van het WTC-complex) zijn ingestort door een combinatie van brand en impactschade. De Noordtoren (WTC-1) werd als eerste geraakt en viel als laatste. Het vliegtuig sloeg in tussen de 93ste en 98ste verdieping. Bij de Zuidtoren (WTC-2) gebeurde dit zeventien minuten later tussen de 78ste en 82ste verdieping. Elke toren telde 110 verdiepingen over een lengte van circa 415 meter. Op 12 augustus 2005 en 31 maart 2006 werden, na een rechtzaak van acht nabestaanden tegen de gemeente New York, grote hoeveelheden materiaal met ondermeer portofoonverkeer tussen reddingswerkers voor het eerst vrijgegeven. Van WTC-1 zijn foto's beschikbaar met uiterlijk ongeschonden burgers die een uitweg zoeken bij het door de inslag weggeslagen gedeelte van de buitenste muur. Toch blijft men in officiële verklaringen een combinatie van impactschade èn brand verantwoordelijk houden voor de instortingen. Hierbij wordt uitgegaan van oververhitting van dragende metalen constructies.
BRANDEN TWIN TOWERS EN WTC-7 NIET EXTREEM
Hoewel kerosinebrand, vooral met het oog op aantallen slachtoffers, door de ontwerpers als grootste probleem werd gezien, was een mogelijk falen van de dragende kolommen niet aan de orde.
Arthur Lerner-Lam, directeur van Columbia University Center for Hazards and Risk Research, zegt hierover: De reikwijdte van de twee pieken blijkt ruim twintig maal groter dan uitslagen van andere seismische metingen die verband houden met het instorten van grote gebouwen binnen hetzelfde meetgebied.
Experts kunnen op grond van officiële lezingen niet verklaren waarom de uitslagen piekten voordat de torens feitelijk de grond raakten. Bron: 911 Eyewitness, Google Video.
3) MEER AANWIJZINGEN VOOR EXPLOSIEVEN Vijf dagen na de instorting deed NASA (National Aeronautics and Space Administration) meting naar hittebronnen onder het puin, daarbij gebruikmakend van AVIRIS (Airborne Visible/Infrared Imaging Spectrometer) technieken. Hierbij werden vele plekken gedetecteerd met hoge tot zeer hoge temperaturen. Deze hittebronnen bleven ongeveer zes weken intact. Een maand na de instorting werden in de fundamenten, een zuurstofarme omgeving op ruim 21 meter onder de grond, 'poelen' van metaal gevonden. THERMITE OF THERMATE ('POELEN' VAN STAAL) New York Times over gesmolten staal en zwavel
AANWIJZINGEN VOOR EXPLOSIEVEN:
Auteurs: Niels H. Harrit, Jeffrey Farrer, Steven E. Jones, Kevin R. Ryan, Frank M. Legge, Daniel Farnsworth, Gregg Roberts, James R. Gourley en Bradley R. Larsen
Bentham-open.org — The Open Chemical Physics Journal (abstract) - (download complete study, pdf) Visibility911.com — "Special Report: Thermite Fingerprint " 911Blogger.com — "Active Thermitic Material Discovered in Dust from the 9/11 World Trade Center Catastrophe" RawStory.com — "Study: 'highly engineered explosive' found in WTC rubble"
Een op 19 april 2008 gepubliceerde en eveneens collegiaal getoetste studie van o.a. Steven E. Jones: — Veertien Punten van Overeenstemming met Officiële Regeringsrapporten over de Vernietiging van het World Trade Center
GEEN VRIJE VAL OP BASIS VAN DE ZWAARTEKRACHT!
EXPLOSIEVENEXPERT DIRECT NA 9/11: INSTORTING GEVOLG VAN EXPLOSIEVEN
ONDERZOEK EXPLOSIEVEN TWIN TOWERS: GRAEME MACQUEEN PRECISEERT GETUIGENONDERZOEK VAN DAVID RAY GRIFFIN
4) GEBOUW 7 (WTC)
De raadselachtige instorting van het relatief ongeschonden Salomon Brothers Gebouw (WTC-7), zeven uur na het drama met de Twin Towers, vormt één van de voornaamste pijlers van wantrouwen over de terreurlezing die de Amerikaanse overheid over 11 september 2001 naar buiten bracht. Dit op de voet gevolgd door de razendsnelle 'pancake collapse' van de Twin Towers (hfdst. 2), het opzichtig falen van de luchtmacht (hfdst. 9) en de inslag in het Pentagon (hfdst. 7).
"PULL IT"
DRIEVOUDIGE PRIMEUR OP ÉÉN DAG
BBC VERSLOEG INSTORTING WTC-7 VÓÓR FEITELIJKE INSTORTING
|
ACHTERGEHOUDEN BLAUWDRUKKEN WTC-1 DOORGESPEELD AAN GROEP WETENSCHAPPERS Een alliantie van wetenschappers en journalisten heeft op 27 maart 2007 in een persbericht de online publicatie bekend gemaakt van meer dan tweehonderd niet eerder gepubliceerde bouwtekeningen - liftschema's, constructies en detailleringen - van WTC-1, de Noordtoren. De blauwdrukken zijn in eerste instantie door een anoniem gebleven individu doorgespeeld aan fysicus Dr. Steven E. Jones . |
---|
Op het WTC-terrein speelden een aantal niet te missen toevalligheden.
Een selectie:
I ) Burgermeester Giuliani gewaarschuwd vóór instorten Twin Towers
Direct na de eerste aanslag op WTC1 nam Rudolph Giuliani (ten tijde van de aanslagen burgemeester van New York) plaats in de Mayor's Office of Emergency Management (OEM ), gezeteld in WTC7 (gebouw 7) op de 23ste verdieping. Hier hoorde hij nog vóór de eerste instorting dat de Zuidtoren (WTC2) zou gaan vallen. Vervolgens evacueerde hij zichzelf en de mensen uit zijn gevolg, waaronder commissarissen van brandweer en politie. Giuliani zei dit in een interview met ABC-News op 11 september 2001 om 12:01 uur.
Audiofragment van interview met de uitspraak.
Hoe kon Giulliani of iemand anders weet hebben van een komende instorting? Nooit was een wolkenkrabber met stalen bouwconstructie na een brand ingestort. Zelfs niet na langdurige felle branden. Ook de 343 brandweermannen, tijdens de waarschuwing aan Giulliani nog in de torens, hadden geen flauw benul dat zoiets zou kunnen gebeuren.
Meer over de Twin Towers vanaf hoofdstuk 1.
Bron met transcriptie en ABC-Newsfragment over Giuliani: whatreallyhappened.com.
Ondersteunende transcripties
uit de New York Times: 911Research.
TOP |
---|
II) Larry Silverstein verzekert WTC weken voor aanslag
Larry Silverstein tekent op 24 juli 2001, zeven weken voor de aanslagen, een contract van 3,2 miljard dollar om het hele WTC-complex voor 99 jaar te huren. Het contract bevat een verzekering van 3,5 miljard dollar, specifiek voor terroristische aanslagen.
Na de aanslagen dient Silverstein een claim in voor een vergoeding van
7 miljard dollar. Hij verzekerde zich weliswaar voor een bedrag van 3,5 miljard bij terroristische aanslagen, maar laat zijn advocaten bepleiten dat er sprake is van twee terroristische aanslagen: één op de Noord- en één op de Zuidtoren.
Na een voor Silverstein eerder negatief vonnis, bepaalde een federale jury op 6 december 2004 dat inderdaad gesproken moet worden van een dubbele terroristische aanval. Door deze uitspraak lijkt Silverstein te kunnen uitzien naar een uitbetaling van 4,6 miljard dollar. Behalve Swiss Re zijn nog 23 verzekeringsmaatschappijen bij deze uitbetaling betrokken.
Silverstein's contract bevat tevens een clausule die hem het recht geeft om het WTC-centrum opnieuw op te bouwen (RealEstateJournal).
Bronnen: forbes.com, Associated Press en Wall Street Journal.
III) Noodzakelijke renovatie Twin Towers
De Twin Towers waren toe aan een ingrijpende renovatie van rond de miljard dollar. Tonnen asbest moesten hierbij worden verwijderd. Dit was jarenlang een punt bij onder meer de Port Authority, die er op aandrongen de gebouwen om wettelijke redenen (het asbest probleem) te slopen. Dit gegeven was bij aankoop door Silverstein uiteraard bekend. Hoewel sloop na een latere uitspraak door de rechter werd verboden is renovatie tot het eind (9/11) te kostbaar gebleken.
|
V) Vondst 'zwarte dozen' bij WTC verzwegen
Volgens verklaringen van twee brandweermannen zijn drie van de vier 'zwarte dozen' teruggevonden in de puinhopen van het WTC. Het 911 Commission Report meldt in hoofdstuk 1, voetnoot 76:
"(...) de CVR (Cockpit Voice Recorder) en de FDR (Flight Data Recorder) van American 11 (Noordtoren) en United 175 (Zuidtoren) zijn niet gevonden, en de CVR van American Flight 77 (Pentagon) is ernstig en onherstelbaar verbrand."
Mike Bellone en Nicholas DeMasi, de één eervol onderscheiden en de ander gepensioneerd, claimen tegenover American Free Press (AFP) drie van de vier recorders te hebben gevonden. Bellone deed eerder bergingswerk na de ramp met Spaceshuttle Columbia. Bij het zien van één van de recorders achter in de terreinwagen van collega DeMasi, legden FBI agenten hem direct een zwijgplicht op. Deze brandweermannen zijn nooit door de 911-Commissie gehoord. Ook andere collega's zouden de recorders hebben gezien, maar DeMasi en Bellone respecteren hun beslissing om hun zwijgplicht te handhaven.
Bron: American Free Press: BLACK BOX COVER-UP.
VI) Marvin Bush, broer president hoofd security
Marvin Bush , jongste broer van President George Walker Bush, zou volgens de 911-documentaire "Loose Change 2nd Edition" tot en met 10 september 2001 hoofdverantwoordelijke zijn geweest voor de beveiliging op het WTC-terrein. Dit wordt gestaafd door een uitspraak van de huidige topman van het verantwoordelijke bedrijf, Barry McDaniel: "The company had an ongoing contract to handle security at the World Trade Center "up to the day the buildings fell down."
Bronnen o.a.: Sourcewatch.com, Wikipedia.com Zie voor meer:
Marvin Bush - Source Watch
WTC protected by Kuwait Company & Marvin Bush- Sydney Media
9/11 Security Courtesy of Marvin Bush
Bush-linked Company Handled Security for the WTC, Dulles and United Airlines
VIII) Grote geldtransacties met WTC-computers direct voor aanslagen
In december 2001 meldde persbureau Reuters dat direct vóór de aanslagen in New York ongebruikelijk grote geldtransacties zouden zijn verwerkt door computers in de Twin Towers. Volgens Richard Wagner, een informatie-herstel-expert van de Duitse firma Convar, is naar zich laat aanzien meer dan honderd miljoen dollar illegaal overgemaakt direct voor en tijdens de ramp. Convar ontdekte op 32 computers aanwijzingen voor transacties waarbij een aanname van informatievernietiging voor de hand lag.
Niet alleen de omvang (volume) maar ook de grootte (size) van de transacties was veel hoger dan gebruikelijk voor een dag als 11 september. Henschel zei dat bedrijven in de Verenigde Staten samenwerken met de FBI om te achterhalen wat op 11 september precies gebeurde.
UITKOMST ONDERZOEK NOOIT BEKEND GEMAAKT
Peter Henschel: "We helpen hen (de FBI) zo snel mogelijk uit te vinden wat er gebeurde op de computers die elfde september. Ik ben er zeker van dat we op een dag zullen weten wat er met het geld gebeurd is." Alle berichtgeving door grote mainstream nieuwskanalen ten spijt, is sindsdien niets meer vernomen over de voortgang van dit onderzoek. Ondanks een uitgebreide zoektocht op het internet blijft het gissen naar de uitkomst. Wat deze sites echter niet aangeven is waaraan ze deze informatie ontlenen. Bij dergelijke belangrijke overnames lijkt geheimhouding immers ondenkbaar. Het lijkt daarom verstandig om deze geruchten vooralsnog niet serieus te nemen. De firma Ontrack Data Recovery, een concurrent van Convar, is wel verifieerbaar door Kroll Inc. overgenomen. Niettemin blijft de stilte, sinds in december 2001 over de grote illegale geldtransacties werd bericht, uiterst merkwaardig aangezien deze berichtgeving achteraf nooit is gecorrigeerd. |
Bronnen o.a., CNN.Com , Reuters - cashed by 911Research
Optiehandel (putopties) United Airlines en American Airlines schiet omhoog in de dagen voor de aanslagen .
TOP |
---|
Materiaal dat essentieel is voor de stelling dat er met waarheid is gerommeld verdient extra zorgvuldigheid. Ook in deze kwestie bestaan bronnen uit overwegend beeldmateriaal, documentatie en diverse soms tegenstrijdige getuigenissen. Niet ideaal zonder een ongelimiteerde toegang tot alle bronnen en zonder de mogelijkheid om mensen te verhoren onder ede. Zolang echter een deugdelijke onderbouwing in officiële lezingen ontbreekt, twijfelachtig of oncontroleerbaar is, blijft het beschikbare materiaal van onschatbare waarde.
De impact in het Pentagon voltrok zich 83 minuten nadat Vlucht 11 voor het eerst afweek van koers, 58 minuten nadat de Noordtoren was geraakt en 40 minuten na de impact in de Zuidtoren. Intussen was het vliegtuig nog steeds niet onderschept, terwijl het vloog over het normaliter meest beschermde luchtruim in de Verenigde Staten (en wellicht zelfs wereldwijd). Hoewel de toedracht van de aanval op het Pentagon moeilijk te achterhalen is, beginnen recente ontwikkelingen (6/2007) hun vruchten af te werpen. Afgezien van het reeds langer bestaande beeldmateriaal dat met de officiële lezing wringt, groeit het aantal specifieke en meer concrete aanwijzingen.
ONTBREKENDE WRAKSTUKKEN
De inslag van een groot verkeersvliegtuig als de Boeing 757 moet duidelijke sporen nalaten waaraan de aard van het toestel valt af te lezen. Het feit dat sprake was van een inslag wordt bewezen door een langgerekt gat dat drie ringen van het Pentagon doordringt. Dit toont aan dat het inslaande object niet volledig te pletter sloeg. Na de impact bleef voldoende stevige massa over om een aanzienlijke afstand door het gebouw te kunnen afleggen. De officiële lezing stemt niet overeen met aangetroffen omstandigheden en evenmin met het gedrag van officials die onmiddellijk begonnen met het ruimen van bewijs- en sporenmateriaal . Door het raadsel van een achteraf niet te localiseren Boeing 757 moet de mogelijkheid van andere soorten projectielen worden niet worden uitgesloten.
|
---|
Overtuigende feiten na drie jaar durend onderzoek
(27 augustus 2009)
Hiernaast een zorgvuldig video-overzicht (81min) met bevindingen van een drie jaar durend onderzoek door het Citizen Investigation Team naar de precieze toedracht van de aanval op 11 september 2001 op het Pentagon. Materiaal dat vanaf 2006 op Waarheid911 verscheen wordt niet aangepast. De lezer krijgt hierdoor een goed inzicht in de kennisontwikkeling van afgelopen jaren, maar vooral van de consequente lijn in verklaringen waar diverse deskundigen en wetenschappers op basis van het beschikbare materiaal op uitkwamen. De meest afwijkende hypothese onder deskundigen die de officiële lezing onderuit haalden, kwam tot op heden van onderzoeker Jim Hoffman van 911Research.com. Meer in het kort hierover elders op deze website . Het onderzoek van het Citizen Investigation Team geniet brede steun van professionals die zich vanuit diverse disciplines over deze zaak hebben gebogen. |
|
---|
Zie ook: Pilots for 9/11 Truth |
---|
DATARECORDER PRODUCEERDE DRIE AFWIJKENDE VLIEGROUTES
Chaos na drie verschillende overheidsversies van traject Vlucht 77
Aanleiding voor verwarring rond de toedracht van de 'Pentagonvlucht' is het bestaan van drie verschillende lezingen over Vlucht 77. Al deze versies zijn afkomstig van de Amerkaanse overheid. In de eerste, de publiek gemaakte versie, rukt het vliegtuig in aanloop naar de westvleugel van het Pentagon op Highway 27, vijf lantaarpalen uit de grond. De tweede versie komt van de National Transportation Safety Board . Beide versies zouden uiteraard aan elkaar gelijk moeten zijn. Het is deze versie die Pilots for 911Truth in bezit kreeg (2006) met behulp van de Freedom of Information Act . Het betreft een animatie die volgens NTSB gebaseerd is op ruwe vluchtgegevens uit de datarecorder. De animatie verschilt echter aanzienlijk van de bekende eerdere versie waarbij de aanvliegroute 15 tot 20 graden zuidelijker ligt. Lantaarpalen en inslaggat kunnen op basis van de NTSB-animatie niet zijn geraakt (vergelijking routes, rechts ). Toch bevestigen twee agenten van het Pentagon, op 9/11 werkzaam bij het nabijgelegen CITGO benzinestation, los van elkaar de juistheid van de NTSB-animatie. |
NTSB-fragment van laatste manoeuvres Vlucht 77 (ca. 1min) |
---|
TOP |
---|
INSLAG MET OP AFSTAND BESTUURD KLEINER TOESTEL (hypothese)
Door de aard van de inslag en ontbrekende kenmerkende wrakstukken van een Boeing 757, denken sommige onderzoekers eerder aan een op afstand bestuurd systeem als een aangepaste Douglas A-3 Sky Warrior, een Global Hawk of een raket. Aan de hand van fotomateriaal zijn volgens sommige deskundigen identieke A-3 Sky Warrior onderdelen vastgesteld. In het kader hiernaast staat een beknopte samenvatting van een artikel hierover. Na wat research [zwarte gedeelte] blijkt overigens dat informatie over de A-3 Sky Warrior niet valt terug te voeren naar betrouwbare bronnen. Een toestel als de eenmotorige Global Hawk (boven) weegt operationeel rond de 12 ton. Een Boeing 757-200 (tweemotorig) weegt volledig operationeel ca. 90 ton. Een tweemotorig toestel als de A3 Sky Warrior weegt operationeel rond de 30 ton en heeft net als de Global Hawk en de Boeing een 'zachte neus' waarmee het tijdens het desintegreren in het Pentagon nooit zo'n extreem diep gat had kunnen slaan. De toestellen zouden daarvoor moeten zijn toegerust met raketten.
PLAATS MISDRIJF OPGESCHOOND
Vreemd genoeg is eenvliegtuig van circa 90.000 kilo aluminium, titanium, en ander materiaal verdwenen, maar wordt er geclaimd dat vrijwel alle lichamen van passagiers zijn geïdentificeerd. Vrijwel direct na de inslag wordt de 'crime scene' door een grote groep mensen, die een aaneengesloten rij vormen, grondig op sporen nagelopen.
Dit zijn duidelijk geen brandweerlieden en geen agenten. Zeer tegen alle protocollen in wordt elke mogelijkheid tot een reconstructie onmogelijk gemaakt. Ook verschijnen er mannen in nette pakken die in grote haast ogenschijnlijk vederlichte brokstokken van het veld verwijderen. Ditmaal geen oncontroleerbare getuigenissen over mannen in witte pakken (Bijlmerramp).
Minuten na de inslag wordt bij een nabij gelegen benzinestation door FBI-agenten een video in beslag genomen uit een securitycamera, die exact op het inslagpunt stond gericht.
Beelden tonen illegale verwijdering van sporen op plaats delict
De volgende link toont een serie foto's waarop te zien is dat nog tijdens het blussen, vrijwel direct na de ramp, mensen in een lange rij het veld uitkammen. Deze foto's zijn screenshots van beelden afkomstig van Fox News, uitgezonden op 9/11 en daarna niet meer. Op video laat de actie geen enkele twijfel bestaan over de bedoeling. Iedere centimeter wordt nauwkeurig afgezocht. De foto's sluiten zodanig op elkaar aan dat de kijker de authenticiteit van de plek kan controleren.
Zie: Schoonmaakactie Pentagon na crash.
Bron: Fox News.
ONTBREKENDE WRAKSTUKKEN
De inslag van een groot verkeersvliegtuig als de Boeing 757 moet duidelijke sporen nalaten waaraan de aard van het toestel valt af te lezen. Het feit dat sprake was van een inslag wordt bewezen door een langgerekt gat dat drie ringen van het Pentagon doordringt. Dit toont aan dat het inslaande object niet volledig te pletter sloeg. Na de impact bleef voldoende stevige massa over om een aanzienlijke afstand door het gebouw te kunnen afleggen. |
TOP |
---|
Vreemd genoeg wordt in officiële lezingen het verdwijnen van vliegtuigen verklaard uit de hoge snelheid en vrijgekomen krachten in termen van kinetische en thermische energie. Deze theorie vindt ook toepassing op Vlucht 93, de Boeing 757 die is neergestort op Shanksville, Pennsylvania. Het toestel zou neergeschoten zijn, dan weer door passagiers op de kapers overmeesterd en vervolgens verongelukt. Maar in werkelijkheid is er nooit een toestel gevonden. Wél een intact paspoort, een stropdas én de Cockpit Voice Recorder.
Meer over de vluchtrecorders, hoofdstuk 6e . Meer fotomateriaal over de lokatie op LetsRoll911. |
Reddingwerkers vonden een grote krater in de grond. Is dat soms de inslag die door seismologen om 10:06 AM en 5 seconden werd gemeten? Wat het is geweest blijft onduidelijk, maar tachtig ton Boeing 757 raakt niet zomaar kwijt.
Lijkschouwers zochten tevergeefs naar lijken. Intussen is er een Hollywoodproductie (United 93) gemaakt over het patriotisme van de passagiers uit dit toestel. Wringt daar iets? Over paspoorten gesproken: er viel er ook één uit het vliegtuig (Vlucht 11) dat in de North Tower vloog. Dit paspoort, dat ongeschonden een paar blokken verderop in de straat zou zijn beland, zou van één van de kapers, Satam Al Suqami, zijn.
De eerste nieuwsverslagen over Vlucht 93 vanuit Shanksville, Pennsylvania. Deze beelden zijn later niet meer uitgezonden |
|
In relatie tot NORAD meer over neerstorten Vlucht 93 in hoofdstuk 9 . Vergroting van krater waarin Vlucht 93, een Boeing 757 van ca. 100 ton (specs), volledig verdween. |
8) AFWEZIGHEID NORAD
(UNITED STATES AIRFORCE STANDDOWN)
NORAD stuurde op 11 september 2001 een deel van de jachtvliegtuigen (F15's, F16's) richting Canada en Alaska voor oefeningen. Gevolg van deze en andere oefeningen was een verminderde bescherming tegen aanvallen vanuit de lucht op lokaties van de hoogste politieke, militaire en economische orde. Gedurende negentig minuten waarbij gekaapte toestellen zich in het luchtruim bevonden, bleek geen enkele onderschepping mogelijk. Noch boven Washington D.C. (regeringscentrum, incl. Witte Huis, en Pentagon), noch boven NYC (Wall Street en WTC) vlogen er gevechtstoestellen om eventuele indringers vanuit de lucht tegen te kunnen houden.
Zonder ingrijpen in nauwgezette militaire protocollen is deze fout, dit incident, niet voor te stellen. De vraag is: hoe heeft een dergelijke elementaire fout de bevelstructuur kunnen binnensluipen? Wie waren daarvoor verantwoordelijk?
In hoofdstuk 12 volgt een tijdlijn van de gebeurtenissen zoals in de belangrijkste nieuwsmedia beschreven.
Wat de tijdlijn uit de 'officiële versie' interessant maakt is de fysieke afwezigheid van NORAD .
Als reactietijden van Amerikaanse gevechtstoestellen ook maar enigszins hadden voldaan aan de eigen strakke norm, dan hadden gekaapte toestellen nooit hun doelwitten kunnen bereiken. Voor een effectieve verdediging zijn zowel Washington als New York omringd met militaire luchthavens. Een netwerk van militaire vliegbases spreidt zich aan de Oostkust uit over honderden kilometers. Door de bases met lijnen aan elkaar te verbinden, zijn ze te visualiseren als een breed veld dat uit driehoeken is opgebouwd (zie schema ). De zijde van elke driehoek bedraagt circa 160 kilometer. De maximale afstand tussen een willekeurige plek en een luchtmachtbasis is dus nooit meer dan 160 km. Vlucht 11 (WTC1) en vlucht 175 (WTC2) vliegen nagenoeg exact over een aantal van deze bases vlak voordat ze op hun doelen inslaan. Beide toestellen verblijven dan al aanzienlijke tijd in de lucht.
GEKAAPTE TOESTELLEN LANGDURIG OP RADAR GEVOLGD — Standdown alleen mogelijk door ingrijpen in standaardprotocollen —
|
---|
ANDREWS AIR FORCE BASE WEL TOEGERUST VOOR DIRECTE INZET VLIEGTUIGEN
Dat het leger pas ná de inslag in het Pentagon, 58 minuten na bekendwording van de eerste vliegtuigkaping en na twee inslagen in de Twin Towers, toestemming krijgt om onderscheppingsvluchten uit te voeren is opmerkelijk. Het officiële excuus komt neer op verwarring, het niet toegerust zijn voor aanvallen van binnenuit. Het leger zou georienteerd zijn geweest op aanvallen van buitenaf, dus vanuit zee. Door nog op de Koude Oorlog gebaseerde protocollen zouden minder vliegtuigen permanent in een hoogste alertstatus zijn gehouden, aldus ex-generaal Myers tijdens een senaatsverhoor op 13 september 2001.
Grote vraag is waarom NORAD, USAF, of U.S. Secret Service (USSS) niet tijdig een dwingend beroep deden op de District of Columbia Air National Guard (DCANG) , ook wel genoemd de Capital Guardians.
Hoewel er contact bestond tussen Secret Service en DCANG, kwam de eis tot directe luchtverdediging pas rond kwart voor tien, enkele minuten na de inslag in het Pentagon. Pas toen werd ook het gebied boven Washington tot vuurvrije ruimte (free-fire zone) verklaard.
De vraag is evenzeer waarom DCANG, terwijl de wereld getuige was van de aanslagen in NYC, kennelijk niet was toegerust om meteen in actie te komen.
De Secret Service staat aan de top van de hierarchie van de strijdkrachten zodra sprake is van een nationale noodtoestand, bron:Crossing the Rubicon (Secret Service New York City Field office was gesitueerd in WTC-7). |
---|
TOP |
---|
9) WAR GAMES OP 9/11 (overzicht)
Zie ook Wikipedia.org & 911Research
|
---|
10) OPDRACHT LUCHTDEFENSIE NÁ IMPACT PENTAGON
General Myers Confirmation Hearing, 13 september 2001 (Verhoor Generaal Myers)
Twee dagen na de aanslagen stelde generaal Myers
áde inslag van vlucht 77 in het Pentagon. Het Pentagon werd geraakt 57 minuten nadat NORAD van de eerste kaping op de hoogte werd gesteld. Volgens Myers heeft het opperbevel pas gevechtsvliegtuigen en overige faciliteiten ingezet na de inslag in het Pentagon.
De vraag hoe dit mogelijk was is niet beantwoord omdat Myers zich beriep op het niet paraat hebben van delen van de tijdlijn. Myers wordt dan gevraagd of hij vrij kan spreken of mogelijk beperkt is door loyaliteiten aan zijn politieke leiders. Myers stelt vrij te kunnen spreken. Hij zegt nooit te hebben verwacht dat boven eigen steden nog eens onderscheppingsvluchten moesten worden ingezet. Dan verwijst hij naar homeland defense en homeland security als kwesties om over na te denken.
In november 2002 werd Homeland Security ingesteld als een nieuw ministerie ter bescherming van de V.S. tegen terrorisme. De term 'homeland security' circuleerde echter al vóór 9/11 in kleine politieke en militaire kring.
QUESTION: DO THE ORDERS STILL STAND? (Zijn de bevelen nog steeds van kracht?) |
---|
GETUIGENIS NORMAN MINETA
In het volgende onderdeel opnieuw een onthullend fragment dat speelde tijdens een hoorzitting van de 911 Commissie op 23 mei 2003. Ditmaal over de inslag van Vlucht 77 in het Pentagon. Ondervraagde is Norm Mineta, Minister van Transport van 2001 tot 2006.
9/11 Commission testimony 23/5/03
VICE VOORZITTER LEE HAMILTON: (...) Ik wil een moment stilstaan bij het Presidential Emergency Operation Center (PEOC). U was daar voor een belangrijk deel van de dag. Ik denk dat u daar was met de vice president (Cheney ). En toen dat bevel erdoor was, ik denk door de president, die goedkeuring gaf aan het neerschieten van een commercieel vliegtuig dat vermoedelijk door terroristen werd gecontroleerd, was u er toen bij toen het bevel werd gegeven?
NORM MINETA: Nee, ik was er niet bij. Ik werd mij ervan bewust gedurende de tijd dat het vliegtuig naar het Pentagon kwam. Er was een jongeman binnengekomen die tegen de vice president zei: "Het vliegtuig is 50 miles (±80km) verwijderd; het vliegtuig is 30 miles (± 50km) verwijderd". En toen hij uitkwam op, "Het vliegtuig is 10 miles (± 16 km) verwijderd", zei de jongeman eveneens tegen de vice president: "Zijn de bevelen nog steeds van kracht?". De vice president draaide, schudde zijn hoofd en zei: "Natuurlijk zijn de bevelen nog steeds van kracht. Heb je iets tegengestelds gehoord?"
Wel, op dat moment wist ik niet wat het allemaal betekende...
LEE HAMILTON: De vlucht waaraan u refereert is de...
NORM MINETA: De vlucht die eindigde in het Pentagon... (...)
TOP |
---|
11) TIJDVERLIES NORAD IN CIJFERS
ONDUIDELIJKHEDEN VLUCHT 93 Vaagheden en gebrek aan goede bronnen of bewijs zijn typerend voor het mysterie van Flight 93. Velen stellen dat er noch in Shanksville, noch elders overtuigende wrakstukken zijn gevonden van een Boeing 757. De eerder aangehaalde website 911-research spreekt het "911 Commission Report" tegen en gaat uit van een raketaanval. Dit vanwege het spreidingsgebied van de wrakstukken. Voor een raketaanval is toestemming gegeven door vice-president Cheney (wnd.com), hiertoe gemachtigd door president Bush. Maar ook bij een dergelijke aanval dringt de vraag zich op, waarom er geen foto's van de wrakstukken bestaan. Juist met een groot spreidingsgebied mag een grotere toegankelijkheid worden verondersteld van het publiek tot de verspreide onderdelen. |
---|
Conclusie na bestudering van de tijdlijn (hfdst 12) is dat NORAD om 8:40 AM op de hoogte is van een eerste kaping (Vlucht 11), 6 minuten later gevolgd door een crash in WTC-1 (Noordtoren).
23 Minuten later is de wereld live getuige van de crash (Vlucht 175) in WTC-2 (Zuidtoren). 44 Minuten later (9:24 AM) is NORAD bekend met een derde kaping (Vlucht 77). 58 Minuten na de allereerste melding vliegt toestel 77 in het Pentagon (9:38 AM).
Dit alles in Amerika's financiële, militaire en politieke hart.
Na 87 minuten (om 10:06 AM) crasht volgens de officiële lezing Vlucht 93 in het plaatsje Shanksville, Pennsylvania. Na anderhalf uur nog steeds geen gevechtseenheid in de buurt?
Nogmaals de vraag: waar bleef de luchtsteun? Hoe valt voor NORAD te verantwoorden dat het op 11 september 2001 zo afwezig was?
12) TIJDLIJN AANSLAGEN (volgens nieuwsmedia)
8:20 AM (bij benadering): Vluchtleiding vermoedt dat Vlucht 11 is gekaapt [NY Times, 15/09/01, more].
8:40 AM: NORAD is van de kaping op de hoogte gesteld. [NY Times, 16/10/01, 8:38 AM Washington Post, 15/10/01].
8:46 AM: Vlucht 11 verongelukt in het WTC1 (Noordtoren). [ongeveer 26 minuten nadat de vluchtleiding het contact verloor. [New York Times, 12/09/01].
8:56 AM: Rond deze tijd is duidelijk dat Vlucht 77 (Pentagon) spoorloos is. De Federal Aviation Administration (FAA), reeds in contact met het Pentagon over twee kapingen nabij Boston, verzuimt herhaaldelijk NORAD in te lichten, tot 9:24 AM, pas 28 minuten later. [zie 9:10 AM voor een vergelijking, New York Times, 16/10/01].
9:03 AM: Vlucht 175 slaat in het WTC2 (Zuidtoren). [23 minuten nadat NORAD is geïnformeerd, 43 minuten nadat de vluchtleiding contact heeft verloren met de piloten] [New York Times, 12/09/01, CNN, 12/09/01].
9:10 AM: Major General Paul Weaver verklaart dat Vlucht 77 terugkeert op het raderscherm om 9:10 in West Virginia. [Dallas Morning News, 15/09/01]. Een ander rapport verklaart dat het leger over Vlucht 77 werd ingelicht enkele minuten na 9:03. [Washington Post, 15/09/01].
9:24 AM: De FAA, die 28 minuten eerder ontdekte dat Vlucht 77 van koers week richting oost, over West-Virginia, heeft vanaf nu herhaaldelijk contact met NORAD. Een Pentagonwoordvoerder zegt, "Het Pentagon was zich eenvoudig niet bewust dat het vliegtuig onze kant op kwam." [Newsday, 23/09/01, New York Times, 16/10/01]. Legerofficials in het commandocentrum van het Pentagon praten vanaf de eerste crash niettemin nadrukkelijk over ordehandhaving. Vluchtleidingofficials praten over wat te doen. [New York Times, 15/09/01].
9:28 AM: Vluchtleiding komt erachter dat Vlucht 93 is gekaapt. [MSNBC, 30/07/02].
9:37 AM: Vlucht 77 verongelukt in het Pentagon. [42 minuten of meer nadat het contact was verloren, 57 minuten nadat NORAD over de eerste kaping werd geïnformeerd. [New York Times, 16/10/01, CNN, 17/09/01]
9:59 AM: De Zuidtoren, WTC-2, stort in. [New York Times, 12/09/01].
10:06 AM: Vlucht 93 verongelukt in Pennsylvania. [CNN, 12/09/01].
10:28 AM: De Noordtoren, WTC-1, stort in. [CNN, 12/09/01, NY Times, 12/09/01].
Wijzigingen in de tijdlijn
VLUCHTSPECIFICATIES
Flight 11/ Boeing 767: 81 passengers, 9 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 92 persons.
American Airlines. Crashed [8:46] : north tower, WTC1.
Flight 175/ Boeing 767: 56 passengers, 7 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 65 persons.
United Airlines. Crashed [9:03] : south tower, WTC2.
Flight 77/ Boeing 757: 58 passengers, 4 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 64 persons.
American Airlines. Crashed [9:37] : Pentagon.
Flight 93/ Boeing 757: 37 passengers, 5 flight attendants, 2 pilots TOTAL - 44 persons. United Airlines. Crashed [10:06] : Shanksville, Penn.
VERTREKTIJDEN EN VLIEGVELDEN
Flight 11/ Boeing 767: vertrek [7:59] van Logan International Airport, East Boston. 14 minuten vertraagd.
Flight 175/ Boeing 767: vertrek [8:14] van Logan International Airport, East Boston. 16 minuten vertraagd.
Flight 77/ Boeing 757: vertrek [8:20] van Washington Dulles International Airport. 10 minuten vertraagd.
Flight 93/ Boeing 757: vertrek [8:42] van Newark Liberty International Airport, New Jersey, 24 km z/w van NYC. 41 minuten vertraagd.
Sites met een tijdlijn van de gebeurtenissen:
Complete 911 Timeline (engelstalig) Open-Content project by Paul Thompson [aan te bevelen]
Overzicht vliegbewegingen en reacties USAF (United States Air Force) (engelstalig)
Beperkt maar helder feitenoverzicht van de aanslagen in New York (Nederlands Dagblad) Tijdstippen verschillen soms van andere bronnen!
13) TELEFOONGESPREKKEN IN DE LUCHT
Telefoongesprekken die hoog in de lucht werden gevoerd bieden geen houvast als bewijs dat de rampen inderdaad plaatsvonden met commerciële passagiersvluchten. Voor 2006 was het namelijk niet mogelijk om op grote hoogte of met zeer hoge snelheden mobiele gesprekken te voeren zonder storing en uitval. Met een dergelijke belfaciliteit wordt pas sinds kort geëxperimenteerd.
Het aanvoeren van gsm-telefoongesprekken roept vragen op en veroorzaakt ook twijfels over de betrouwbaarheid van de overige gegevens. Het wachten is nog steeds op een verklaring.
Dat bellen met mobiele telefoons in vliegtuigen niet alleen theoretisch maar ook in de praktijk tot niets leidt, is door deskundigen inmiddels uitgebreid getest. Niet alleen de aluminium behuizing van een verkeersvliegtuig leidt (zonder recente technologie) tot storing, dat geldt ook voor het razensnel passeren van signaalstations op de grond. Zelfs op lage hoogte met een betrekkelijk lage snelheid wordt het bereik van één station in ongeveer acht seconden gepasseerd. Vervolgens is een zogenaamde (secondendurende) electronische 'handdruk' met een nieuw station nodig, waarbij de vorige wordt verbroken. Allemaal processen die tijd vragen die er op vliegsnelheid niet is. De continuïteit die nodig is voor het bereiken van een stabiele verbinding ontbreekt. Als het even wel lukt dan gooien sterke interferenties [de gezamenlijke werking van meerdere gelijksoortige golven op dezelfde tijd en plaats] en het steeds terugkerende 'handshaking' alsnog roet in het eten. Een praktijkonderzoek met uitgebreide tabellen is te vinden op 911fysics.com.
Een andere bron: New Wireless Technology
Behoedzaamheid bij 911Research.com. Samengevat: argumenten voor vervalsing zijn onvoldoende sterk omdat er nog te weinig gegevens zijn verzameld over
het gebruik van gsm's in de lucht. Toch zijn er volgens 911Research diverse argumenten die de suggestie van vervalsingen ondersteunen. Lees op 911Research.com.
TOP |
---|
14) OPTIEHANDEL (PUTOPTIES) AMERICAN AIRLINES SCHIET OMHOOG VOOR DE AANSLAGEN
Op de dagen vlak voor de aanslagen werden meer dan tienmaal zoveel putopties verhandeld op American Airlines (AA) , United Airlines (UAL) en Boeing dan normaal. De koper van een optie koopt het recht om een hoeveelheid aandelen tegen een van tevoren afgesproken bedrag gedurende een bepaalde looptijd te kopen of verkopen. Gedurende die looptijd heeft het fluctueren van de onderliggende waarde (de betreffende aandelen) grote invloed op de waarde van die optie.
Op 17 september 2001 heropende Wall Street na de langdurigste sluiting sinds The Great Depression in 1933. De Dow Jones Industrial Average (DJIA) , index van de aandelenmarkt, viel 684 punten of 7.1 procent terug naar 8920, het grootste puntenverlies op één dag ooit. United Airlines aandelen zakten 42 percent en American Airlines zakte 39 procent, als gevolg waarvan put-opties voor AMR, UAL en Boeing in waarde omhoog schoten.
Als oorzaak van de grote handel in put-opties voorafgaande aan 9/11 is ook wel aangevoerd dat American Airlines en United Airlines in deze periode dicht tegen een faillissement aan zaten.
De enorme piek is niettemin te opvallend. Punten op de stippellijn staan voor dagen die voor de vliegmaatschappijen en hun aandeelprijzen niet van bijzondere betekenis waren [grafiek is gelinkt aan de website]. Zoek voor meer onder 'references', onderaan de 911Researchpagina.
Bronnen: Biology Daily, 911Research en CBS-News.
TOP |
---|
|