OFFICIËLE LEZING LUCHTVERDEDIGING 9/11 ONJUIST
TOEGEVOEGD OP 13 JUNI 2011
33 USAF BASES AANWEZIG OM GEKAAPTE TOESTELLEN TE STOPPEN Op 9/11 bevonden 33 militaire luchthavens (USAF Bases) zich binnen bereik van de gekaapte vliegtuigen. Volgens standdown.net hadden zeven bases in de continental United States (48 aaneengesloten staten plus District of Columbia en Alaska) een zogenaamde alert status. De alert status houdt in dat toestellen gereed staan om bewapend en per direct te kunnen opstijgen. Van die zeven bases bevonden vijf bases zich binnen bereik van de vier gekaapte toestellen. Maar liefst 28 andere bases lagen weliswaar binnen vliegbereik, maar hadden geen alert status. Bij autorisatie hadden zij niettemin pogingen kunnen ondernemen om de gekaapte toestellen weg te houden van cruciale strategische punten of drukbevolkt gebied. NORAD heeft verklaard dat het geen jagers heeft ingezet van bases dichtbij de gekaapte toestellen, omdat ze alleen gebruik maakten van bases in het NORAD defensie netwerk. Het merkwaardige is echter dat om [10:01 AM] de FAA een bevel gaf aan de 180ste Fighter Wing uit Swanton, Ohio om hun F-16 jagers in te zetten. Ondanks het feit dat deze basis geen toestellen op alert status had, slaagden ze erin om zestien minuten later hun F-16's in de lucht te hebben. Dit was elf minuten na het crashen van het laatste gekaapte toestel. De 180ste Fighter Wing maakte evenmin deel uit van het NORAD defensie netwerk. Dus waarom werden er geen jagers van andere bases ingezet om 8:20, 8:40, 8:43, 8:46, 9:02 of 9:24 of op het allerlaatste moment om 9:37? ZEVEN USAF BASES MET ALERT STATUS OP 11/9/2001 The following list were the 7 Air Stations that were armed and on full alert to protect the continental United States on Tuesday September 11, 2001: "The Air National Guard exclusively performs the air sovereignty mission in the continental United States, and those units fall under the control of the 1st Air Force based at Tyndall Air Force Base (AFB) in Panama City, Florida. The Air National Guard maintains seven alert sites with 14 fully armed fighters and pilots on call around the clock. Besides Tyndall AFB, alert birds also sit armed and ready at; Homestead Air Reserve Base (ARB), Homestead, Florida; Langley AFB, Hampton, Virginia; Otis Air National Guard (ANG), Falmouth, Massachusetts; Oregon ANG, Portland, Oregon; March ARB, Riverside, California; and Ellington ANG, Houston, Texas." De zeven USAF alertbases (opsomming hierboven) maakten deel uit van de first Air Force die binnen het NORAD defensiesysteem de Contiguous United States (CONUS) vertegenwoordigden (en dit waarschijnlijk nog steeds doen). NORAD bewaakt ook de Canadese grenzen en valt daarom deels onder USAF en deels onder de Canadian Forces Air Command (AIRCOM) . De VS levert hierbij altijd de commandant.
ANDREWS AIR FORCE BASE TOEGERUST VOOR DIRECTE INZET VLIEGTUIGEN Dat het leger pas ná de inslag in het Pentagon, 58 minuten na bekendwording van de eerste vliegtuigkaping en na twee inslagen in de Twin Towers, toestemming krijgt om onderscheppingsvluchten uit te voeren is opmerkelijk. Het officiële excuus komt neer op verwarring, het niet toegerust zijn voor aanvallen van binnenuit. Het leger zou georienteerd zijn geweest op aanvallen van buitenaf, dus vanuit zee. Door nog op de Koude Oorlog gebaseerde protocollen zouden minder vliegtuigen permanent in een hoogste alertstatus zijn gehouden, aldus ex-generaal Myers tijdens een senaatsverhoor op 13 september 2001.
DCANG = District of Columbia Air National Guard (op Andrews Air Force Base, Maryland) Uit militaire documentatie van voor de aanslagen blijkt dat zich op Andrews Air Force Base wel degelijk gevechtstoestellen moesten bevinden in "permanente staat van allerhoogste paraatheid" (highest possible state of readiness — een protocolbenaming). Deze taak viel onder verantwoordelijkheid van de DCANG die op Andrews gevestigd is . Voornaamste taak van DCANG is het beschermen van de hoofdstad als geheel, haar enorme strategische belang en symbolische betekenis. DCANG heeft als bijnaam: Capital Guardians. Het motto van DCANG is na 11 september verwijderd en later gewijzigd. (www.dcandr.ang.af.mil/hq/index.htm na 9/11 een broken link)
BETEKENIS VAN DEZE INFORMATIE
DCANG Mission Statement ná 9/11 Capital Guardians, patriotic Americans, supporting and defending the United States of America and the Nation's Capital when directed by the President in order to assure the survival and success of liberty. Bron:
F-16 Piloten overwogen Vlucht 93 te rammen
Nadat het Pentagon was getroffen gaf Lt. Col. Marc H. Sasseville, commandant op Andrews Air Force Base op aandringen van Secret Service aan drie piloten het bevel zich gereed te maken om de lucht in te gaan. Sasseville wist nauwelijks wat er gaande was. Na opnieuw een telefoontje van Secret Service, “Get in the air now!”, werd luchtbescherming in circa tien minuten afgedwongen. Sasseville besloot om met zijn wingman alvast met twee klaarstaande maar vrijwel onbewapende F16's op te stijgen [10:42 a.m.]. Tijd om de toestellen met raketten te bewapenen was er niet meer. Een gelijktijdig telefoontje van het Witte Huis gaf de piloten volmacht om de omgeving van Washington eventueel met geweld te kunnen beschermen. Eenmaal in de lucht overwogen zij om in het ergste geval hun toestel in te zetten als projectiel tegen vijandelijke (gekaapte) toestellen. De twee andere piloten wachtten hun bewapening af en vertrokken 27 minuten later om 11:09 a.m. Air operations officer en leidinggevend aan de aanwezige groep van de 113th Wing gevechtseenheid [DC Air National Guard]. Zie ook de 9/11 tijdlijn
MISLUKTE ONDERSCHEPPINGEN OTIS EN LANGLEY AIR FORCE BASE Voor de volledigheid: NEADS [NORAD sector] had (volgens later toegevoegd officieel verslag) vanaf de alertbasis Langley AFB, Hampton, Virginia, drie F16's opgeroepen [9:24am]. Om 9:30am waren zij op weg naar Washington D.C. Op het moment van de inslag in het Pentagon [9:37am] bevonden zij zich nog op 12 minuten (240 km) afstand. Aanvankelijk vlogen de F16's in de verkeerde richting over de Atlantische Oceaan, maar werden later (te laat) gecorrigeerd (bron: selectie uit het 911-Commission Report . Toen Sasseville en zijn wingman van DCANG, Andrews AFB, eenmaal boven Washington D.C. vlogen, bevonden de bewapende toestellen uit Langley zich ver boven hen zonder dat ze het nog van elkaar wisten. Eveneens blijken, na gewijzigd verslag, twee F15 toestellen van de 102nd Fighter Wing (Otis Air National Guard Base, Falmouth, Massachusetts) te zijn opgeroepen [8:52am] . Dit zouden dan de eerste onderscheppingstoestellen in de lucht zijn geweest. Volgens die lezing werden zij 38 minuten na kaping van Vlucht 11 (WTC1) opgeroepen. Maar de piloten werden niet geïnformeerd dat Vlucht 11 was gecrasht in de noordtoren, noch dat Vlucht 175 (WTC2) was gedraaid en afging op New York City. Volgens NORAD waren de toestellen op het moment van de tweede inslag (in de zuidtoren) nog op 115 km afstand. Niettemin blijkt uit berekeningen op basis van NORAD's eigen gegevens dat zowel de F15's van Otis AFB (richting New York City) als de F16's van Langley AFB (richting Washington D.C) nog voor de inslagen van resp. Vlucht 175 (WTC2) en Vlucht 77 (Pentagon) hadden kunnen ingrijpen als zij niet op slechts 24 procent van hun volle vermogen hadden gevlogen. Volgens andere getuigenissen werden de twee F15's boven de Atlantische Oceaan in de wacht gehouden — zie tijdlijn . EINDELIJK F15'S BOVEN MANHATTAN De twee F15's van Otis AFB bereiken na verschillende lezingen volgens de 9/11 Commissie om 9:25am Manhattan. Volgens veel getuigen is dit een uur later! — zie tijdlijn .
WIJZIGINGEN IN DE TIJDLIJN Door officiële wijzigingen - the changing story - die achteraf in de tijdlijn zijn aangebracht is het tot op de minuut in kaart brengen van alle gebeurtenissen aanzienlijk gecompliceerd. Onderscheppingsvluchten door F-15's vanaf Otis Air Force Base om 8:44am en F-16's vanaf Langley Air Force Base om 9:30am werden een dag na het verhoor van generaal Richard Myers in de tijdlijn geplaatst. Myers meldde op 13 september dat NORAD pas na 9:38am (aanslag Pentagon) opdracht gaf tot onderscheppingsvluchten. Enkele jaren na de aanslagen werden door de 911-Commission opnieuw wijzigingen in de tijdlijn aangebracht. ZIE UITGEBREIDE TIJDLIJN, SELECTIE WAARHEID911 |
---|
|
Terug naar waarheid911/911tijdlijn
meer bij deze site Uitgebreide index 911 Documentaires 911 Actualiteit & Video EXPLOSIEVE Bewijsvoering 9/11 |