Onderstaand artikel van Pilots for 9/11 Truth gaat over de ZEMBLA documentaire, Het complot van 11 september. De aandacht van het artikel richt zich op de wijze waarop de volgende claim: "Het hart van het Pentagoncomplot hebben we onderuit gehaald", door Zembla is onderbouwd. Diverse Nederlandse dagbladen schreven daags na de uitzending dat Zembla de complottheorieën over 9/11 heeft ontkracht. De documentaire werd op televisie (VARA) uitgezonden op 10 september 2006 Ook hier te zien: Dailymotion: Het Complot Van 11 September
Waarheid911Links met eerdere beschouwingen over de uitzending van Zembla en het Pentagon: |
---|
Door Pilots for 9/11 Truth
De Nederlandse simulatietest is uitgevoerd voorafgaand aan het vrijkomen van informatie over de Vlucht Data Recorder, zodat Nederlandse onderzoekers duidelijk nog niet konden beschikken over wetenschappelijke materiaal om de manoeuvre te kunnen onderzoeken, noch om de manoeuvre correct in te voeren. Hun focus was voornamelijk gericht op het weerleggen van verklaringen die stelden dat de draaiende manoeuvre onmogelijk was, waarmee wij het volgens de nu vrijgegeven informatie eens zijn. Niettemin blijven andere aspecten van de vliegroute onmogelijk (Zie "9/11: Attack On The Pentagon").
Ze laten ook het bereiken van deze snelheid op de simulator niet zien. We weten evenmin de exact uitgevoerde manoeuvre. Hoewel zij een diagram tonen voorafgaand aan het betreden van de simulator, is er geen enkele manier om te weten te komen of zij feitelijk een dergelijke vluchtroute hebben gevolgd. We weten ook de instellingen niet voor het type vliegtuig, noch de weersomstandigheden, waarop de manoeuvre was afgestemd. Hoewel de lucht op 9/11 helder was stond er een vrijwel directe zijwind van 18.52 km/u (10 knots), wat een factor is bij het manoeuvreren (Zie METAR's op https://pilotsfor911truth.org/pentagon). We weten ook niet wat het ervaringsniveau was van de simulatie-piloot. De video vergelijkt kaper Hani Hanjour met simulatie-piloot de heer Ruigrok, beiden "onvervaren" met een vliegverleden in kleine vliegtuigen en vluchtsimulatoren. Maar met hoeveel ervaring? De heer Ruigrok werkt voor het Nationale Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium. Het is redelijk om te stellen dat hij veel tijd heeft in zulke simulatoren en dat hij zeer vertrouwd is met zo'n apparaat. Als de heer Ruigrok de simulator binnengaat, gaat de commentaarstem door met de bewering dat Ruigrok "wel wat heeft kunnen oefenen", maar dat had "Hani waarschijnlijk ook", daarmee aangevend dat Ruigrok de aanvalsmanoeuvre voor de opnamen heeft "geoefend", zoals "Hani waarschijnlijk ook deed" voorafgaand aan 9/11. Is dit wetenschappelijk onderzoek? Nee, dit is creëren van meer ervaring voor een "verdachte piloot op basis van speculaties". Hiernaar gevraagd, weigert NLR om een overzicht van bekwaamheden en het ervaringsniveau van Ruigrok te overleggen waarmee de definitie van "onervaren" kan worden bepaald.
Dit is wat we weten over hun simulatie:
|
---|
In onderstaand kader staat de briefwisseling tussen Rob Balsamo van Pilots For 9/11 Truth en Frank Vos, adviseur externe communicatie bij het Nationaal Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium (NLR) in Amsterdam. |
---|
De eerste reactie:
De onderstreping is door ons toegevoegd. Het Nationale Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium gebruikt een niet geautoriseerde simulator om daarmee een echte vliegbeweging te vergelijken? Waarom is het niet geautoriseerd? Omdat het zich niet gedraagt zoals een echt vliegtuig? Is dit wetenschappelijk onderzoek? We pogen om de heer Vos opnieuw te benaderen om uit te leggen dat wij niet op zoek zijn naar een definitieve verklaring aangaande 9/11.
|
---|
TOP |
Overzicht |
---|
|
|
Sibel Edmonds, FBI |
|
---|